Czym jest landing page?

Strona lądowania lub strona produktowa, inaczej strona docelowa. Może być to samodzielna strona lub część większej witryny, na którą trafia klient na skutek działań reklamowych. Jej podstawowym celem jest logiczne rozszerzenie treści reklamy i generowanie konwersji, czyli działania klienta na stronie np. zakup produktu, pozostawienie danych kontaktowych, rejestracja w serwisie itp. 

Dobry landing to prosty landing

Strona docelowa cechuje się prostotą i kierowaniem do wykonania określonego wcześniej celu (konwersji), dlatego nie może ona zawierać elementów które będą rozpraszały obiorcę. Ważne w landingu jest by zawierał nagłówek, który bezpośrednio wskaże pożądaną wartość. Kolejnym ważnym elementem jest CTA czyli wezwanie do działania, w które kliknie odbiorca. 

Dopasowany do konwersji

Oto przykłady jakie konwersje może generować strona lądowania? 

  • Zmotywowanie odwiedzającego do zakupów 
  • Zapisy do newslettera
  • Rejestracja na wydarzenie lub webinar

Ważne jest by strona docelowa była idealnie dopasowana do celu. Jeżeli celem jest sprzedaż, można umieścić na niej kod rabatowy i produkt ze sklepu internetowego, który chcesz sprzedać. 
Gdy chcesz aby odwiedzający zostawił swoje dane, strona powinna zawierać tylko najważniejsze dla Ciebie pola formularza.